Nihalka na Veliko planino

Začetki nihalke na Veliko planino

Leta 1958 je arhitekt Vlasto Kopač za Okrajni ljudski odbor Ljubljana pripravil urbanistični program in varstveni režim za Veliko planino, da bi zaščitil pastirski del planine pred prekomerno gradnjo in uničevanjem naravnega okolja. Njegovo delo je omogočilo razvoj žičniških naprav na način, ki je spoštoval kulturno in naravno dediščino tega območja.

Leta 1960 je Kopač zasnoval obe postaji žičnice in hotel Šimnovec, leto kasneje pa se je začela gradnja nihalke na Veliko planino. 13. septembra 1964 je nihalka uradno začela obratovati. Na ta dan je kabina s prvimi potniki opravila svojo prvo pot na planino. V istem letu je začela delovati tudi dvosedežnica Šimnovec, ki je povezovala zgornjo postajo nihalke z Zelenim robom.

 

Nihalka danes

Danes nihalka na Veliko planino prepelje obiskovalce na planino v le petih minutah, pri čemer lahko sprejme 32 potnikov na vožnjo. Kot eden najvarčnejših in najbolj ekoloških načinov prevoza je ključna za trajnostni razvoj turizma na Veliki planini, saj omogoča hiter, varen in okolju prijazen dostop.

Nihalka na Veliko planino je:

  • Ena izmed treh nihalk v Sloveniji.
  • Najdaljša nihalka v Evropi brez podpornih stebrov.
  • Letno prepelje okoli 85.000 potnikov.

Leta 2011 je bila zamenjana celotna strojnica nihalke, kar je izboljšalo varnost, učinkovitost in zanesljivost. Zaradi teh izboljšav je bila Velika planina d.o.o. leta 2014 finalist prestižne nagrade Werner von Siemens, ki ocenjuje inovativnost in tehnično dovršenost.

Na začetku leta 2020 smo uspešno izvedli še menjavo glavnih nosilnih vrvi, kar je še dodatno prispevalo k varni in zanesljivi uporabi nihalke.

 

Prelomno leto 2023 – Nova šestsedežnica Šimnovec

Leto 2023 je bilo za Veliko planino zgodovinsko. Staro dvosedežnico Šimnovec je zamenjala nova, moderna šestsedežnica, ki prinaša bolj varen, trajnosten, hiter in udoben dostop od zgornje postaje nihalke do vrha Velike planine.

Značilnosti nove šestsedežnice Šimnovec:

  • Kapaciteta: 1.450 potnikov na uro.
  • Čas vožnje: 5 minut (prej 15 minut).
  • Višinske postaje:
    • Spodnja postaja na 1.407 m.
    • Zgornja postaja na 1.665 m.
  • 258 m višinske razlike z 12 podpornimi stebri.
  • Tehnološko napreden pogonski elektromotor s trajnimi magneti (“direct drive”).
  • Tri postaje:
    • Vstopna postaja (Šimnovec).
    • Vmesna postaja (Zeleni rob).
    • Izstopna postaja (Gradišče).

Nova naprava izboljšuje dostopnost Velike planine, omogoča obiskovalcem, da hitreje dosežejo vrh in imajo več časa za raziskovanje naravnih lepot ter spoznavanje bogate kulturne dediščine.

Žičniške naprave so že desetletja nepogrešljiv del turistične ponudbe Velike planine. Z novo šestsedežnico se odpirajo še večje možnosti za razvoj obstoječih produktov – tako poletnih kot zimskih.

V zimskem času so na voljo:

  • Nočno sankanje,
  • Smučanje in deskanje,
  • Tek na smučeh,
  • Krpljanje,
  • Otroški zimski park.

V poletnih mesecih pa Velika planina navdušuje z:

  • Pohodništvom,
  • Kolesarskimi izleti,
  • Ogledi pastirskih koč in spoznavanjem lokalne dediščine.

Nova šestsedežnica je korak naprej v trajnostnem razvoju turizma, saj zagotavlja hitrejši dostop, manjše obremenitve okolja in izboljšano izkušnjo za obiskovalce. Vabimo vas, da jo preizkusite in sami doživite vse čare Velike planine!

Skok z nihalke – drzen podvig akrobatov Dunking Devils

Nihalko na Veliko planino pa je za najdrznejši skok izbrala akrobatska skupina Dunking Devils, ki so v okviru 10-delne facebook serije Fly Guys skočili z najvišje točke nihalke. V prepad, ki je globok skoraj nekaj manj kot 300 metrov, so z nihalke skakali s prostim padom skoraj 5 sekund, nato pa jih je adrenalinska gugalnica zanihala visoko nad tlemi.

Tehnični podatki

  • Obratovalna dolžina nosilne vrvi: 1668 metrov
  • Višinska razlika, ki jo premaga nihalka: 857 metrov
  • Zgornja postaja nihalke: 1412 m nadmorske višine
  • Spodnja postaja nihalke: 555 m nadmorske višine
  • Debelina nosilne vrvi: 49 milimetrov
  • Debelina vlečne vrvi: 22 milimetrov
  • Debelina protivrvi: 19 milimetrov
  • Hitrost nihalke: 8m/sekundo
  • V eni uri prepelje: 320 potnikov
  • Nosilna teža nihalke: 2825 kg
  • Od najvišje točke nihalke do tal: 230 m