Kamnik – Odprtje zmogljivejše in hitrejše šestsedežnice predstavlja pomemben zgodovinski mejnik v razvoju Velike planine kot izjemne naravne in kulturne dediščine, ki spada v sam vrh slovenskih turističnih biserov. S sodobno šestsedežnico, ki je bila zasnovana in vgrajena ob upoštevanju najvišjih standardov varstva okolja in kulturne dediščine, se lahko na Veliko planino pripelje skoraj 1.500 obiskovalcev na uro, eno potovanje pa traja štiri minute in pol.
Namen investicije je bil spodbuditi razvoj trajnostnega in sonaravnega turizma, ki bo pripomogel k edinstvenosti destinacije in k še bolj kakovostni ponudbi. »Nova šestsedežnica ni le prevozno sredstvo, temveč je simbol naše zavezanosti trajnostnemu razvoju turizma na Veliki planini. Ponosni smo, da lahko zdaj obiskovalcem ponudimo udobno in varno potovanje ter jim omogočimo, da še bolj uživajo v lepotah našega naravnega okolja,« je ob otvoritvi dejal direktor družbe Velika planina Tomaž Štefe. Poudaril je, da želijo z novo šestsedežnico ne le izboljšati izkušnjo smučanja, ampak na novo raven dvigniti obisk Velike planine kot ene najbolj znanih slovenskih atrakcij v vseh letnih časih, ki privlači številne domače in tuje obiskovalce vseh starosti. »Ta naložba je rezultat sodelovanja in podpore številnih deležnikov, od lokalne skupnosti in občine do države, ter trdega dela najožje delovne skupine, zunanjih partnerjev in celotne ekipe vseh zaposlenih,« je dejal Štefe.
Tudi kamniški župan Matej Slapar je izgradnjo šestsedežnice izpostavil kot »projekt sodelovanja« med Občino Kamnik, upravno enoto, podjetjem Velika Planina, d. o. o., med nekdanjo in trenutno vlado ter vsemi drugimi deležniki.«. Vsem vpletenim se je zahvalil za njihov prispevek. »Ker smo zagnani, imamo v mislih še vrsto drugih projektov. S podobnim sodelovanjem lahko izpeljemo še veliko dobrega na tej planini in v dolini,« je še poudaril Slapar.
Član nadzornega sveta podjetja Velika planina, d.o.o. Tomaž Lah je izpostavil, da je bila investicija v šestsedežnico prva faza prihodnjega razvoja Velike planine, druga faza, pri kateri pričakujejo pomoč države, pa je menjava nihajke. Pomoč države je Veliki planini ob otvoritvi nove šestsedežnice obljubil minister za kohezijo in regionalni razvoj dr. Aleksander Jevšek. »Danes je dan za slavje, jutri pa stopimo skupaj in delamo naprej,« je dejal ter projekt investicije v šestsedežnico izpostavil kot »vzor, kako se dela«.
»Velika planina ima dušo, zgodbo, je avtentična in je zato pomembna ne samo za nas, ki smo domačini. Zelo pomembna je tudi, ko Slovenijo predstavljamo v svetu,« pa je dejala generalna direktorica Direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo Dubravka Kalin.
Nova šestsedežnica je ena najmodernejših v Sloveniji. Odlikujeta jo dve tehnični posebnosti, in sicer odklopljivost in sistem neposrednega pogona, t. i. Direct Drive. Odklopljivost omogoča, da potniki potujejo z višjo hitrostjo, medtem ko se vožnja pri prestopu vseeno znatno upočasni ter omogoči varen in preprost izstop. Direct Drive pa je tehnologija, ki je brez uporabe olja tudi prijazna do narave.
Varnost obiskovalcev je na prvem mestu, zato je šestsedežnica opremljena z naprednimi varnostnimi sistemi. Celotno doživetje obogatijo tudi udobni sedeži in panoramski razgled. Sedežnica in kontrolne postaje se v sivi barvi lepo zlijejo z gorami v ozadju. Vse tri postaje ob sedežnici so iz naravnega lesa. Kontrolne hiške, ki so večje in udobnejše od prvotnih, so zasnovane po viziji očeta arhitekture na Veliki planini Vlasta Kopača: deske so navpične in brez utora, na strehah pa so skodle. S tem smo sledili zakonitostim gradnje na Veliki planini in se približali prvotni estetiki.
Pri postavitvi šestsedežnice je bil največji izziv, kako zagotoviti varovanje narave Velike planine. Zaradi zaščite živali, zlasti pri nas živečega petelina ruševca in koconogih kur, nismo mogli začeti delati pred prvim junijem. Prav tako je bilo treba vso gradbeno mehanizacijo pred prihodom na planino temeljito očistiti, s čimer smo izničili možnost, da bi na planino prinesli tujerodne ali invazivne rastline; tudi ves odvečni material se je odpeljal nazaj v dolino. Po koncu del smo na gradbišču vzpostavili prvotno stanje – to pomeni, da niti trave nismo dosejali, temveč smo ustvarili pogoje, da se bo trava samoniklo zarasla v najkrajšem mogočem času.
Poleg investicije v novo šestsedežnico je Velika planina v lanskem letu investirala tudi v podporno turistično infrastrukturo: mini otroški adrenalinski park, prostor za druženje, prostor za shranjevanje električnih koles, 20 sodobnih novih električnih koles in polnilnice za polnjenje električnih koles ter prostor za popravilo koles na spodnji postaji nihalke. Na zgornji postaji nihalke in spodnji postaji sedežnice je nov sonaraven multisenzorični park, ki je zanimiv tako za otroke kot za odrasle. Poleg tega smo investirali tudi v smučarski trak za otroke in obnovili zunanjo infrastrukturo pri gostišču Zeleni rob.
Celotna investicija v šestsedežnico je vredna približno deset milijonov evrov, za podporno turistično infrastrukturo pa smo namenili še približno pol milijona evrov. Družba Velika planina je na javnem razpisu ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport pridobila dobrih sedem milijonov evrov evropskih in državnih sredstev, najeli smo tudi 2,4 milijona evrov dolgoročnega posojila, preostalo so lastna sredstva podjetja Velika planina.
Velika planina skozi vse leto ponuja edinstvena doživetja. Pozimi, ko se spremeni v čudovito zimsko pravljico, vabi na nočno sankanje, krpljanje in pohode, ob dovoljšnji količini snega pa tudi na smučanje. Spomladi vabi s pisanimi preprogami vijoličnih žafranov. Od pozne pomladi prek poletja do zgodnje jeseni je Velika planina polna življenja –pastirji na pašo priženejo krave ter pridelujejo kislo mleko in domače sire, med katerimi je najbolj znan sir trnič. V jesenskem času se Velika planina odene v živo pisane jesenske barve in vabi na sončne planjave, posebej takrat, ko je v dolini megla. Na Veliki planini je vse leto mogoče jesti kmečke dobrote, kot so kislo mleko, žganci z ocvirki, jota, ričet, pasulj, dobra domača klobasa z zeljem, odlični štruklji, ki jih pripravljamo po receptih naših babic, in druge dobrote.
Tehnični podatki nove šestsedežnice:
Višina spodnje postaje: 1.407 m
Višina zgornje postaje: 1.665 m
Razdalja med postajama: 1.341 m
Višinska razlika: 258 m
Čas potovanja: 4 min 29 sek
Hitrost: 5 m/s
Kapaciteta: 1.450 p/h
Vabljeni na Veliko planino!